Regulamin
Jeżeli chcesz skorzystać z usług świadczonych w DOBRE FALE Centrum Psychoterapii dla Kobiet, zapoznaj się z treścią tego dokumentu.
Jeżeli w dokumencie piszemy:
“my” – oznacza to Dagmarę Gemechu prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą TOP Szkolenia Dagmara Gemechu, adres: ul. Sosnowa 3, 10-376 Nikielkowo, NIP: 7391109873, REGON: 510378666.
“Terapeuta” – oznacza to każdego specjalistę, który świadczy usługi w DOBRE FALE Centrum Psychoterapii dla Kobiet,
“Ty” lub “Klient/Pacjent” – oznacza to każdą osobę, która korzysta z usług świadczonych w DOBRE FALE Centrum Psychoterapii dla Kobiet
Możesz się z nami skontaktować:
- mailowo: kontakt@centrumdobrefale.pl
- telefonicznie: 573 665 609
Niektórych słów i sformułowań używamy w konkretnym znaczeniu (np. DOBRE FALE Centrum Psychoterapii dla Kobiet). Piszemy je wielką literą i wyjaśniamy w słowniku, który znajduje się na końcu tego dokumentu.
- Jakie usługi świadczymy?
- Świadczymy usługi zarówno stacjonarnie (pod adresem: Al. Marszałka J. Piłsudskiego 27, 10-577 Olsztyn), jak i online.
- Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych usług, takie jak cena i czas trwania, znajdziesz na Stronie oraz w Centrum.
- Jak możesz się umówić na spotkanie?
- Jeśli chcesz się umówić na spotkanie, musisz mieć ukończone 18 (osiemnaście) lat – w innym wypadku musi to zrobić Twój rodzic lub inny opiekun prawny (wystarczy, jeżeli Umowę zawrze jeden rodzic/opiekun prawny – jest to jednoznaczne ze złożeniem przez niego oświadczenia, że drugi rodzic/ inny opiekun prawny nie zgłasza w tym zakresie sprzeciwu).
- Możesz się umówić na spotkanie:
- mailowo: kontakt@centrumdobrefale.pl
- telefonicznie: 573 665 609
- za pośrednictwem kalendarza dostępnego na Stronie,
- osobiście w Centrum.
- Jeżeli chcesz się umówić:
- Potwierdzenie rezerwacji otrzymasz mailowo lub SMSem. W momencie, kiedy dostaniesz tę wiadomość, zostanie zawarta między nami umowa, dotycząca świadczenia określonej usługi. Umowę zawieramy w języku polskim, zgodnie z przepisami polskiego prawa.
- Umowa dotyczy pierwszego spotkania, a jeżeli zdecydujemy, że będziemy kontynuować współpracę – także kolejnych spotkań. Na treść Umowy składa się ten dokument (Regulamin), ewentualnie także dodatkowe ustalenia z Terapeutą (pisemne, mailowe lub ustne), np. kontrakt terapeutyczny.
- Wszystkie usługi świadczymy odpłatnie. Możesz zapłacić kartą lub gotówką na miejscu. Możesz też dokonać płatności online z góry poprzez kalendarz umawiania wizyt.
- Jeżeli wybierzesz płatność z góry, opłata musi wpłynąć na nasze konto najpóźniej 24 godziny przed umówionym terminem spotkania. W przeciwnym wypadku uznamy, że spotkanie zostało odwołane.
- Jeżeli płatność z góry nie będzie wymagana, konieczne jest uregulowanie całej należnej kwoty zaraz po spotkaniu.
- Możemy zmieniać ceny usług. Jeżeli będziesz korzystać z regularnego cyklu spotkań, poinformujemy Cię o zmianie cen z wyprzedzeniem. Jeżeli nie zaakceptujesz nowych cen, poinformuj nas o tym zanim zaczną one obowiązywać – w takim przypadku rozwiążemy Umowę.
- W jaki sposób świadczymy usługi?
- Usługa będzie co do zasady świadczona przez Terapeutę, którego wskażesz podczas rezerwacji pierwszego spotkania. Jeżeli podczas tego spotkania Terapeuta uzna, że inny specjalista z naszego Centrum będzie dla Ciebie bardziej odpowiedni, może Cię do niego przekierować.
- Jeżeli spotkanie odbywa się stacjonarnie, przed pierwszym spotkaniem poprosimy Cię o wypełnienie karty informacyjnej.
- W przypadku spotkania online poprosimy Cię o wypełnienie karty informacyjnej i odesłanie skanu mailowo najpóźniej na 24 godziny przed umówionym terminem.
- Zarówno Ty, jak i Terapeuta, możecie nagrywać przebieg spotkania tylko, jeżeli druga strona wyrazi na to zgodę i tylko na wspólnie ustalonych warunkach, np. co do sposobu wykorzystania nagrań.
- Nawet jeżeli skutecznie umówisz się na spotkanie, możemy odmówić świadczenia usługi, w przypadku, gdy:
- będziemy przypuszczać, że świadczenie usługi może zagrażać zdrowiu lub życiu Klienta/Pacjenta lub innych osób,
- świadczenie usługi naruszałoby obowiązujące przepisy prawa, zasady etyki lub prawa osób trzecich,
- będziemy przypuszczać, że Klient/Pacjent jest niepełnoletni lub niepoczytalny, a w jego imieniu nie będzie występować opiekun prawny,
- będziemy przypuszczać, że Klient/Pacjent lub rodzic/opiekun prawny jest pod wpływem substancji psychoaktywnych lub alkoholu,
- Klient/Pacjent lub rodzic/opiekun prawny będzie agresywny lub będzie naruszać nasze dobra osobiste,
- nie uregulujesz należnych płatności,
- zgłaszany problem będzie wykraczał poza zakres świadczonych przez nas usług.
- Jeżeli odmówimy świadczenia usługi w sytuacjach wskazanych powyżej, będzie to równoznaczne z rozwiązaniem Umowy w trybie natychmiastowym.
- Jesteśmy zobowiązani do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych od Ciebie (a w przypadku, gdy Klientem/Pacjentem jest małoletni – także uzyskanych od niego) w związku ze świadczonymi usługami, w szczególności informacji o stanie zdrowia. Działamy w tym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami etyki. Możemy odstąpić od obowiązku zachowania tajemnicy zawodowej w przypadkach przewidzianych w obowiązujących przepisach, w szczególności, jeżeli zagrożone będzie życie lub zdrowie Klienta/Pacjenta lub innych osób.
- Możesz poprosić nas o wydanie zaświadczenia dotyczącego odbytych spotkań. W zaświadczeniu mogą się znaleźć informacje dotyczące tego w jakim przedziale czasowym, z jaką częstotliwością i z jakich usług korzystał dany Klient/Pacjent oraz jaki był ich koszt. Jeżeli spotkanie dotyczy rodziny lub pary, o zaświadczenie może poprosić każdy uczestnik – wówczas w zaświadczeniu znajdą się tylko informacje dotyczące tej osoby. W przypadku, gdy Klientem/Pacjentem jest osoba niepełnoletnia, o wydanie zaświadczenia może poprosić każdy z rodziców/opiekunów prawnych. Zaświadczenia są płatne, zgodnie z cennikiem.
- Terapeuci poddają swoją pracę superwizji w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych. W ramach superwizji mogą omawiać konkretne sytuacje z superwizorem lub innym specjalistą. Nie ujawniają przy tym żadnych informacji, które mogą umożliwić zidentyfikowanie konkretnego Klienta/Pacjenta.
- Pamiętaj, że:
- podczas świadczenia usług specjalista przedstawia swoją indywidualną interpretację sytuacji Klienta/Pacjenta, stworzoną na podstawie przeprowadzonego wywiadu, przy założeniu, że nie zostały zatajone jakiekolwiek informacje,
- naszym zdaniem jest udzielenie pomocy, ale nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje podejmowane przez Klienta/Pacjenta lub jego rodziców/opiekunów,
- nie możemy dać gwarancji odniesienia oczekiwanego przez Klienta/Pacjenta rezultatu – osiągnięcie pożądanych efektów terapii zależy w znacznym stopniu od zaangażowania Klienta/Pacjenta,
- inicjatywa i chęć współpracy Klienta/Pacjenta i rodziców/opiekunów są kluczowe dla skuteczności podejmowanego procesu terapeutycznego,
- jedną z konsekwencji procesu terapeutycznego może być czasowe pogorszenie samopoczucia psychicznego Klienta/Pacjenta, pojawienie się smutku, zniechęcenia, apatii.
- Terapeuta ma prawo przekierować Klienta/Pacjenta do innego specjalisty, jeżeli uzna taką zasadność, kierując się swoją najlepszą wiedzą w zakresie swoich kompetencji oraz informacjami uzyskanymi od Klienta/Pacjenta na konsultacji.
- Terapeuta może przekierować Klienta/Pacjenta do innego specjalisty również w przypadku braku dogodnych dla Klienta/Pacjenta terminów do stałego procesu.
- Szczegółowe zasady dotyczące psychoterapii opisane zostały w Załączniku nr 1 do Regulaminu.
Jakie dodatkowe zasady obowiązują w przypadku świadczenia usług online?
- W przypadku spotkania online musisz posiadać:
- komputer, tablet, telefon lub inne urządzenie wyposażone w kamerę internetową i mikrofon,
- szybkie łącze internetowe – minimum 512kb/s (wysyłanie i pobieranie),
- dostęp do zaktualizowanej wersji komunikatora,
- aktywne konto poczty e-mail.
- W celu odbycia spotkania online korzystamy z komunikatorów zewnętrznych dostawców usług (np. Skype, Google Meet, Zoom). Dostawcy usług mają swoje regulaminy i zasady przetwarzania danych osobowych, których musimy przestrzegać. Przed spotkaniem zapoznaj się z tymi dokumentami.
- Przed spotkaniem ustalimy, z którego komunikatora będziemy korzystać. Jeżeli nastąpi nagła przerwa na łączach internetowych, naszą drugą opcją kontaktu jest telefon (rozmowa głosowa, SMS).
- Kilka minut przed ustalonym terminem spotkania przygotuj sobie odpowiednie warunki i zaczekaj na nawiązanie połączenia przez Terapeutę.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa spotkań online, zarówno Ty, jak i my, jesteśmy zobowiązani do:
- korzystania wyłącznie z komputerów, na których zainstalowany jest aktualny legalny system operacyjny, oprogramowanie antywirusowe oraz najnowsza wersja komunikatora, z którego korzystamy,
- korzystania wyłącznie z zabezpieczonych połączeń internetowych,
- ustawienia bezpiecznego hasła do komputera oraz do komunikatorów,
- zabezpieczenia sprzętu oraz haseł przed dostępem osób trzecich,
- zabezpieczenia danych znajdujących się na komputerze oraz na serwerach platform internetowych lub tych portalach, na których umieszczone zostają materiały po sesji przed dostępem osób trzecich; w szczególności ma to zastosowanie do zapisów rozmowy tekstowej chat oraz notatek przesłanych mailem.
- W trakcie trwania spotkania online w pomieszczeniu, w którym prowadzone jest spotkanie nie mogą przebywać osoby trzecie. Udział innych osób w sesji dopuszczalny jest wyłącznie w uzasadnionych przypadkach i tylko jeżeli zostanie to wcześniej ustalone.
- Nie ponosimy odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie, z którego korzysta Klient/Pacjenta, a które uniemożliwiają Klientowi/Pacjentowi prawidłowe korzystanie z konsultacji online. Jeżeli nie uda nam się odbyć spotkania z przyczyn technicznych leżących po Twojej stronie, nie przysługują Ci jakiekolwiek roszczenia, w tym w szczególności roszczenie zwrotu uiszczonej płatności.
Jakie dodatkowe zasady obowiązują w przypadku świadczenia usług na rzecz małoletnich (osób, które nie ukończyły 18 lat)?
- Jeżeli usługa ma być świadczona na rzecz małoletniego, zgodę na świadczenie usługi może wyrazić jeden rodzic/opiekun prawny.
- Jeżeli władza rodzicielska przysługuje obydwu rodzicom, a tylko jeden z nich wyraził zgodę na świadczenie usługi, powinien on złożyć oświadczenie, że drugi rodzic nie zgłasza w tym zakresie sprzeciwu.
- Możemy Cię poprosić o przedstawienie najbardziej aktualnego orzeczenia/postanowienia sądowego/innego dokumentu, z którego wynika sposób sprawowania opieki nad małoletnim. Jeśli nie przedstawisz mi tych dokumentów, możemy odmówić świadczenia usługi.
- Jeżeli małoletni ukończył 16 lat, poprosimy go, aby sam też wyraził zgodę na świadczenie konkretnej usługi.
- Małoletniemu Klientowi/Pacjentowi przysługuje prawo do poufności. Terapeuci przekazują rodzicom/opiekunom tylko ogólne wnioski i zalecenia z przebiegu spotkania z małoletnim. Z poufności wyłączone są ewentualne diagnozy, jeśli to one były celem spotkań.
- Jak możesz odwołać spotkanie?
- Regularność spotkań jest bardzo ważna z punktu widzenia efektywności terapii.
- Jeśli z jakichś przyczyn nie możesz pojawić się na spotkaniu, poinformuj nas o tym niezwłocznie (najpóźniej 24 godziny przed jego terminem). Spotkanie możesz odwołać telefonicznie lub SMSem.
- Jeżeli odwołasz spotkanie ze wskazanym wyprzedzeniem, możesz poprosić nas mailowo o zwrot dokonanej płatności. W mailu wskaż numer konta do zwrotu.
- Jeżeli nie odwołasz spotkania ze wskazanym wyprzedzeniem, a o ustalonej godzinie nie pojawisz się w gabinecie lub nie połączysz się z Terapeutą online (w zależności od rodzaju spotkania), zostaniesz obciążony opłatą administracyjną w wysokości 100 zł.
- Jeżeli spotkanie nie odbędzie się z przyczyn leżących wyłącznie po naszej stronie, możemy Ci zaproponować inny termin. Jeżeli nie uda nam się ustalić dogodnego terminu, zwrócimy Ci dokonaną płatność.
- Jakie możesz odstąpić od zawartej Umowy?
- Jeżeli jesteś Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta przysługuje Ci prawo do odstąpienia od umowy uregulowane w Ustawie o prawach konsumenta. W takim przypadku stosujemy następujące zasady:
- możesz zrezygnować z usługi w terminie 14 (czternastu) dni od dnia zawarcia umowy (z wyjątkiem sytuacji, o której przeczytasz poniżej w pkt. d) poniżej),
- o swojej decyzji o rezygnacji powinieneś nas poinformować przesyłając jednoznaczne oświadczenie (np. „rezygnuję z wizyty”) – oświadczenie możesz przesłać mailem, nie musisz uzasadniać swojej decyzji,
- zwrócimy Ci wszystkie otrzymane od Ciebie płatności niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym dostaniemy Twoje oświadczenie o rezygnacji; zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Ciebie użyte w pierwotnej transakcji,
- jeżeli w czasie składania zamówienia poinformujesz nas, że zgadzasz się, abyśmy rozpoczęli świadczenie usługi przed upływem 14 dni, utracisz prawo do rezygnacji z usługi, kiedy zostanie ona wykonana w całości.
- Jakie są nasze obowiązki wynikające z zawartej Umowy?
- Jesteśmy zobowiązani do świadczenia usług zgodnie z Umową. Zakres naszej odpowiedzialności wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności z postanowień Kodeksu Cywilnego.
- Jeżeli stwierdzisz, że nie wywiązaliśmy się z Umowy, możesz złożyć reklamację (np. mailowo). Reklamację rozpatrzę w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania.
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Ciebie rezultatu, możesz skorzystać z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy miejscowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej,
- pomocy właściwego miejscowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej,
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów – w zależności od miejsca Twojego zamieszkania,
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Jakie są zasady korzystania ze Strony?
- Aby korzystać ze Strony musisz posiadać dostęp do internetu oraz sprzętu i oprogramowania pozwalającego na przeglądanie stron internetowych.
- Nie możesz korzystać ze Strony w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub tym dokumentem, a w szczególności, nie możesz:
- próbować uzyskać dostęp do zasobów nieprzeznaczonych dla Ciebie,
- publikować komentarzy niezgodnych z prawem, obraźliwych, nawołujących do nienawiści, rasistowskich, naruszających prawa autorskie itp.,
- dostarczać treści o charakterze bezprawnym.
- Za pośrednictwem Strony świadczymy nieodpłatnie następujące usługi:
- formularz kontaktowy,
- możliwość zarezerwowania terminu wizyty przez kalendarz.
- Za każdym razem, kiedy korzystasz z którejkolwiek ze wskazanych powyżej usług, zawieramy umowę dotyczącą świadczenia tej usługi.
- Możemy wypowiedzieć umowę dotyczącą świadczenia usługi ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli będziesz naruszać postanowienia Regulaminu i pomimo dodatkowego wezwanie nie zaprzestaniesz naruszeń.
- Możemy wypowiedzieć umowę dotyczącą świadczenia usługi w każdym czasie z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia.
- Jeżeli chcesz zarezerwować usługę za pośrednictwem kalendarza dostępnego na Stronie, postępuj zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami. Niezbędne będzie w szczególności wybranie rodzaju usługi i terminu oraz zaakceptowanie Regulaminu oraz innych, wskazanych dokumentów dotyczących konkretnej usługi.
- Opinie na temat usług, które znajdują się na Stronie, pochodzą od Klientów. Opinie są przesyłane przez Klientów. Nie ma możliwości automatycznego publikowania opinii na Stronie.
- Opinie należy formułować w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, w miarę możliwości poprawny językowo oraz bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
- Zakazane jest przesyłanie opinii:
- bez uprzedniego skorzystania z moich usług,
- wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- naruszających dobra osobiste moje lub osoby trzeciej.
- Sami decydujemy, które opinie zostają opublikowane na Stronie.
- Nie płacimy za wystawienie opinii.
- Osoby, których dane zostały wskazane przy opublikowanej opinii mogą zgłaszać wszelkie błędy, w szczególności w sytuacji, gdy dana osoba w ogóle opinii nie przesłała.
- Wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu Strony możesz zgłaszać mailowo.
- Co jeszcze powinieneś wiedzieć?
- Zasady przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczeniem usług opisaliśmy w odrębnym dokumencie (Polityka prywatności).
- Z ważnych przyczyn możemy zmieniać treść Regulaminu. Co do zasady naszą Umowę będzie regulować dokument obowiązujący w dniu jej zawarcia. Jeżeli w związku ze zmianą Regulaminu będziemy chcieli zmienić zasady obowiązującej nas Umowy, poinformujemy Cię o tym z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem. Jeżeli nie zaakceptujesz zmian, poinformuj nas o tym zanim zaczną one obowiązywać – w takim przypadku rozwiążemy Umowę.
- Regulamin w obecnym brzmieniu obowiązuje od dnia 20 sierpnia 2024 roku.
- Pojęcia pisane dużą literą mają następujące znaczenie:
- Centrum lub DOBRE FALE Centrum Psychoterapii dla Kobiet – centrum Psychoterapii dla Kobiet prowadzone przez Dagmarę Gemechu
- Strona – strona internetowa Centrum dostępna pod adresem: centrumdobrefale.pl
- Regulamin – ten dokument
- Konsument – osoba fizyczna, która nie prowadzi działalności gospodarczej
- Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta – osoba fizyczna, która prowadzi działalność gospodarczą, ale umowa, na podstawie której nabywa Produkt nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, zgodnie z danymi w CEIDG
Załącznik nr 1: Jakie dodatkowe zasady obowiązują w przypadku psychoterapii?
- Psychoterapia rozpoczyna się kilkoma (najczęściej 3-4) spotkaniami konsultacyjnymi. Podczas tych spotkań Terapeuta i Pacjent poznają się, ustalają szczegóły dotyczące procesu i decydują wspólnie o dalszej współpracy.
- Przed rozpoczęciem psychoterapii Terapeuta przedstawi Ci szczegółowe zasady i opowie, jak będzie wyglądała Wasza współpraca. Może Cię też poprosić o podpisanie kontraktu terapeutycznego. Kontrakt terapeutyczny to rodzaj umowy. Jest ona zawierana między Terapeutą a Pacjentem w celu określenia szczegółowych warunków współpracy w czasie trwania terapii.
- Cele terapii ustalamy każdorazowo indywidualnie – ich osiągnięcie zależy w takim samym stopniu od mojego, jak i od Twojego zaangażowania. Cel terapii może ulec zmianie w trakcie jej prowadzenia.
- Nie ustalamy z góry czasu trwania terapii. Decyzję o jej zakończeniu podejmujemy wspólnie, po osiągnięciu ustalonych celów lub w przypadku, gdy terapia nie przynosi pozytywnych efektów.
- Sesje terapeutyczne odbywają się w stałych terminach.
- Pacjent jest zobowiązany do aktywnego udziału w psychoterapii.
- Terapeuta jest zobowiązany do rzetelnej pracy w trakcie psychoterapii, prowadzenia psychoterapii z należytą starannością i wykorzystaniem aktualnej wiedzy, przestrzegania podstawowych praw Pacjenta oraz do przestrzegania zasad etyki
- Pacjent ma prawo do rezygnacji z terapii w każdym momencie po wcześniejszym poinformowaniu Terapeuty. Chęć rezygnacji z terapii należy omówić w trakcie spotkania z Terapeutą.
- Terapeuta ma prawo z rezygnacji z dalszej psychoterapii z ważnych powodów. Terapeuta informuje o tym Pacjenta z wyprzedzeniem i poleca innego psychoterapeutę.
- Nie będziemy się ze sobą kontaktować poza sesjami, chyba że odrębnie postanowimy inaczej.