Regulamin

blank
blank
blank

Jeżeli chcesz skorzystać z usług świadczonych w DOBRE FALE Centrum Psychoterapii dla Kobiet, zapoznaj się z treścią tego dokumentu.

Jeżeli w dokumencie piszemy:

“my” – oznacza to Dagmarę Gemechu prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą TOP Szkolenia Dagmara Gemechu, adres: ul. Sosnowa 3, 10-376 Nikielkowo, NIP: 7391109873, REGON: 510378666.

“Terapeuta” – oznacza to każdego specjalistę, który świadczy usługi w DOBRE FALE Centrum Psychoterapii dla Kobiet,

“Ty” lub “Klient/Pacjent” – oznacza to każdą osobę, która korzysta z usług świadczonych w DOBRE FALE Centrum Psychoterapii dla Kobiet

Możesz się z nami skontaktować:

  • mailowo: kontakt@centrumdobrefale.pl
  • telefonicznie: 573 665 609

Niektórych słów i sformułowań używamy w konkretnym znaczeniu (np. DOBRE FALE Centrum Psychoterapii dla Kobiet). Piszemy je wielką literą i wyjaśniamy w słowniku, który znajduje się na końcu tego dokumentu.

  1. Jakie usługi świadczymy?
  1. Świadczymy usługi zarówno stacjonarnie (pod adresem: Al. Marszałka J. Piłsudskiego 27, 10-577 Olsztyn), jak i online.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych usług, takie jak cena i czas trwania, znajdziesz na Stronie oraz w Centrum.
  1. Jak możesz się umówić na spotkanie?
  1. Jeśli chcesz się umówić na spotkanie, musisz mieć ukończone 18 (osiemnaście) lat – w innym wypadku musi to zrobić Twój rodzic lub inny opiekun prawny (wystarczy, jeżeli Umowę zawrze jeden rodzic/opiekun prawny – jest to jednoznaczne ze złożeniem przez niego oświadczenia, że drugi rodzic/ inny opiekun prawny nie zgłasza w tym zakresie sprzeciwu).
  2. Możesz się umówić na spotkanie:
    1. mailowo: kontakt@centrumdobrefale.pl
    2. telefonicznie: 573 665 609
    3. za pośrednictwem kalendarza dostępnego na Stronie,
    4. osobiście w Centrum.
  3. Jeżeli chcesz się umówić:
    1. osobiście, telefonicznie lub mailowo – szczegóły spotkania ustalimy podczas rozmowy/wymiany korespondencji,
    2. za pośrednictwem kalendarza – postępuj zgodnie z instrukcjami, które wyświetlają się w procesie rezerwacji spotkania.
  4. Potwierdzenie rezerwacji otrzymasz mailowo lub SMSem. W momencie, kiedy dostaniesz tę wiadomość, zostanie zawarta między nami umowa, dotycząca świadczenia określonej usługi. Umowę zawieramy w języku polskim, zgodnie z przepisami polskiego prawa.
  5. Umowa dotyczy pierwszego spotkania, a jeżeli zdecydujemy, że będziemy kontynuować współpracę – także kolejnych spotkań. Na treść Umowy składa się ten dokument (Regulamin), ewentualnie także dodatkowe ustalenia z Terapeutą (pisemne, mailowe lub ustne), np. kontrakt terapeutyczny.
  6. Wszystkie usługi świadczymy odpłatnie. Możesz zapłacić kartą lub gotówką na miejscu. Możesz też dokonać płatności online z góry poprzez kalendarz umawiania wizyt.
  7. Jeżeli wybierzesz płatność z góry, opłata musi wpłynąć na nasze konto najpóźniej 24 godziny przed umówionym terminem spotkania. W przeciwnym wypadku uznamy, że spotkanie zostało odwołane.
  8. Jeżeli płatność z góry nie będzie wymagana, konieczne jest uregulowanie całej należnej kwoty zaraz po spotkaniu.
  9. Możemy zmieniać ceny usług. Jeżeli będziesz korzystać z regularnego cyklu spotkań, poinformujemy Cię o zmianie cen z wyprzedzeniem. Jeżeli nie zaakceptujesz nowych cen, poinformuj nas o tym zanim zaczną one obowiązywać – w takim przypadku rozwiążemy Umowę.
  1. W jaki sposób świadczymy usługi?
  1. Usługa będzie co do zasady świadczona przez Terapeutę, którego wskażesz podczas rezerwacji pierwszego spotkania. Jeżeli podczas tego spotkania Terapeuta uzna, że inny specjalista z naszego Centrum będzie dla Ciebie bardziej odpowiedni, może Cię do niego przekierować.
  2. Jeżeli spotkanie odbywa się stacjonarnie, przed pierwszym spotkaniem poprosimy Cię o wypełnienie karty informacyjnej.
  3. W przypadku spotkania online poprosimy Cię o wypełnienie karty informacyjnej i odesłanie skanu mailowo najpóźniej na 24 godziny przed umówionym terminem.
  4. Zarówno Ty, jak i Terapeuta, możecie nagrywać przebieg spotkania tylko, jeżeli druga strona wyrazi na to zgodę i tylko na wspólnie ustalonych warunkach, np. co do sposobu wykorzystania nagrań.
  5. Nawet jeżeli skutecznie umówisz się na spotkanie, możemy odmówić świadczenia usługi, w przypadku, gdy:
    1. będziemy przypuszczać, że świadczenie usługi może zagrażać zdrowiu lub życiu Klienta/Pacjenta lub innych osób,
    2. świadczenie usługi naruszałoby obowiązujące przepisy prawa, zasady etyki lub prawa osób trzecich,
    3. będziemy przypuszczać, że Klient/Pacjent jest niepełnoletni lub niepoczytalny, a w jego imieniu nie będzie występować opiekun prawny,
    4. będziemy przypuszczać, że Klient/Pacjent lub rodzic/opiekun prawny jest pod wpływem substancji psychoaktywnych lub alkoholu,
    5. Klient/Pacjent lub rodzic/opiekun prawny będzie agresywny lub będzie naruszać nasze dobra osobiste,
    6. nie uregulujesz należnych płatności,
    7. zgłaszany problem będzie wykraczał poza zakres świadczonych przez nas usług.
  6. Jeżeli odmówimy świadczenia usługi w sytuacjach wskazanych powyżej, będzie to równoznaczne z rozwiązaniem Umowy w trybie natychmiastowym.
  7. Jesteśmy zobowiązani do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych od Ciebie (a w przypadku, gdy Klientem/Pacjentem jest małoletni – także uzyskanych od niego) w związku ze świadczonymi usługami, w szczególności informacji o stanie zdrowia. Działamy w tym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami etyki. Możemy odstąpić od obowiązku zachowania tajemnicy zawodowej w przypadkach przewidzianych w obowiązujących przepisach, w szczególności, jeżeli zagrożone będzie życie lub zdrowie Klienta/Pacjenta lub innych osób.
  8. Możesz poprosić nas o wydanie zaświadczenia dotyczącego odbytych spotkań. W zaświadczeniu mogą się znaleźć informacje dotyczące tego w jakim przedziale czasowym, z jaką częstotliwością i z jakich usług korzystał dany Klient/Pacjent oraz jaki był ich koszt. Jeżeli spotkanie dotyczy rodziny lub pary, o zaświadczenie może poprosić każdy uczestnik – wówczas w zaświadczeniu znajdą się tylko informacje dotyczące tej osoby. W przypadku, gdy Klientem/Pacjentem jest osoba niepełnoletnia, o wydanie zaświadczenia może poprosić każdy z rodziców/opiekunów prawnych. Zaświadczenia są płatne, zgodnie z cennikiem.
  9. Terapeuci poddają swoją pracę superwizji w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych. W ramach superwizji mogą omawiać konkretne sytuacje z superwizorem lub innym specjalistą. Nie ujawniają przy tym żadnych informacji, które mogą umożliwić zidentyfikowanie konkretnego Klienta/Pacjenta.
  10. Pamiętaj, że:
    1. podczas świadczenia usług specjalista przedstawia swoją indywidualną interpretację sytuacji Klienta/Pacjenta, stworzoną na podstawie przeprowadzonego wywiadu, przy założeniu, że nie zostały zatajone jakiekolwiek informacje,
    1. naszym zdaniem jest udzielenie pomocy, ale nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje podejmowane przez Klienta/Pacjenta lub jego rodziców/opiekunów,
    1. nie możemy dać gwarancji odniesienia oczekiwanego przez Klienta/Pacjenta rezultatu – osiągnięcie pożądanych efektów terapii zależy w znacznym stopniu od zaangażowania Klienta/Pacjenta,
    2. inicjatywa i chęć współpracy Klienta/Pacjenta i rodziców/opiekunów są kluczowe dla skuteczności podejmowanego procesu terapeutycznego,
    3. jedną z konsekwencji procesu terapeutycznego może być czasowe pogorszenie samopoczucia psychicznego Klienta/Pacjenta, pojawienie się smutku, zniechęcenia, apatii.
  1. Terapeuta ma prawo przekierować Klienta/Pacjenta do innego specjalisty, jeżeli uzna taką zasadność, kierując się swoją najlepszą wiedzą w zakresie swoich kompetencji oraz informacjami uzyskanymi od Klienta/Pacjenta na konsultacji.
  2. Terapeuta może przekierować Klienta/Pacjenta do innego specjalisty również w przypadku braku dogodnych dla Klienta/Pacjenta terminów do stałego procesu.
  3. Szczegółowe zasady dotyczące psychoterapii opisane zostały w Załączniku nr 1 do Regulaminu.

Jakie dodatkowe zasady obowiązują w przypadku świadczenia usług online?

  1. W przypadku spotkania online musisz posiadać:
    1. komputer, tablet, telefon lub inne urządzenie wyposażone w kamerę internetową i mikrofon,
    2. szybkie łącze internetowe – minimum 512kb/s (wysyłanie i pobieranie),
    3. dostęp do zaktualizowanej wersji komunikatora,
    4. aktywne konto poczty e-mail.
  2. W celu odbycia spotkania online korzystamy z komunikatorów zewnętrznych dostawców usług (np. Skype, Google Meet, Zoom). Dostawcy usług mają swoje regulaminy i zasady przetwarzania danych osobowych, których musimy przestrzegać. Przed spotkaniem zapoznaj się z tymi dokumentami.
  3. Przed spotkaniem ustalimy, z którego komunikatora będziemy korzystać. Jeżeli nastąpi nagła przerwa na łączach internetowych, naszą drugą opcją kontaktu jest telefon (rozmowa głosowa, SMS).
  4. Kilka minut przed ustalonym terminem spotkania przygotuj sobie odpowiednie warunki i zaczekaj na nawiązanie połączenia przez Terapeutę.
  5. W celu zapewnienia bezpieczeństwa spotkań online, zarówno Ty, jak i my, jesteśmy zobowiązani do:
    1. korzystania wyłącznie z komputerów, na których zainstalowany jest aktualny legalny system operacyjny, oprogramowanie antywirusowe oraz najnowsza wersja komunikatora, z którego korzystamy,
    2. korzystania wyłącznie z zabezpieczonych połączeń internetowych,
    3. ustawienia bezpiecznego hasła do komputera oraz do komunikatorów,
    4. zabezpieczenia sprzętu oraz haseł przed dostępem osób trzecich,
    5. zabezpieczenia danych znajdujących się na komputerze oraz na serwerach platform internetowych lub tych portalach, na których umieszczone zostają materiały po sesji przed dostępem osób trzecich; w szczególności ma to zastosowanie do zapisów rozmowy tekstowej chat oraz notatek przesłanych mailem.
  6. W trakcie trwania spotkania online w pomieszczeniu, w którym prowadzone jest spotkanie nie mogą przebywać osoby trzecie. Udział innych osób w sesji dopuszczalny jest wyłącznie w uzasadnionych przypadkach i tylko jeżeli zostanie to wcześniej ustalone.
  7. Nie ponosimy odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie, z którego korzysta Klient/Pacjenta, a które uniemożliwiają Klientowi/Pacjentowi prawidłowe korzystanie z konsultacji online. Jeżeli nie uda nam się odbyć spotkania z przyczyn technicznych leżących po Twojej stronie, nie przysługują Ci jakiekolwiek roszczenia, w tym w szczególności roszczenie zwrotu uiszczonej płatności.

Jakie dodatkowe zasady obowiązują w przypadku świadczenia usług na rzecz małoletnich (osób, które nie ukończyły 18 lat)?

  1. Jeżeli usługa ma być świadczona na rzecz małoletniego, zgodę na świadczenie usługi może wyrazić jeden rodzic/opiekun prawny.
  2. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje obydwu rodzicom, a tylko jeden z nich wyraził zgodę na świadczenie usługi, powinien on złożyć oświadczenie, że drugi rodzic nie zgłasza w tym zakresie sprzeciwu.
  3. Możemy Cię poprosić o przedstawienie najbardziej aktualnego orzeczenia/postanowienia sądowego/innego dokumentu, z którego wynika sposób sprawowania opieki nad małoletnim. Jeśli nie przedstawisz mi tych dokumentów, możemy odmówić świadczenia usługi.
  4. Jeżeli małoletni ukończył 16 lat, poprosimy go, aby sam też wyraził zgodę na świadczenie konkretnej usługi.
  5. Małoletniemu Klientowi/Pacjentowi przysługuje prawo do poufności. Terapeuci przekazują rodzicom/opiekunom tylko ogólne wnioski i zalecenia z przebiegu spotkania z małoletnim. Z poufności wyłączone są ewentualne diagnozy, jeśli to one były celem spotkań.
  1. Jak możesz odwołać spotkanie?
  1. Regularność spotkań jest bardzo ważna z punktu widzenia efektywności terapii.
  2. Jeśli z jakichś przyczyn nie możesz pojawić się na spotkaniu, poinformuj nas o tym niezwłocznie (najpóźniej 24 godziny przed jego terminem). Spotkanie możesz odwołać telefonicznie lub SMSem.
  3. Jeżeli odwołasz spotkanie ze wskazanym wyprzedzeniem, możesz poprosić nas mailowo o zwrot dokonanej płatności. W mailu wskaż numer konta do zwrotu.
  4. Jeżeli nie odwołasz spotkania ze wskazanym wyprzedzeniem, a o ustalonej godzinie nie pojawisz się w gabinecie lub nie połączysz się z Terapeutą online (w zależności od rodzaju spotkania), zostaniesz obciążony opłatą administracyjną w wysokości 100 zł.
  5. Jeżeli spotkanie nie odbędzie się z przyczyn leżących wyłącznie po naszej stronie, możemy Ci zaproponować inny termin. Jeżeli nie uda nam się ustalić dogodnego terminu, zwrócimy Ci dokonaną płatność.

 

  1. Jakie możesz odstąpić od zawartej Umowy?
  1. Jeżeli jesteś Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta przysługuje Ci prawo do odstąpienia od umowy uregulowane w Ustawie o prawach konsumenta. W takim przypadku stosujemy następujące zasady:
    1. możesz zrezygnować z usługi w terminie 14 (czternastu) dni od dnia zawarcia umowy (z wyjątkiem sytuacji, o której przeczytasz poniżej w pkt. d) poniżej),
    2. o swojej decyzji o rezygnacji powinieneś nas poinformować przesyłając jednoznaczne oświadczenie (np. „rezygnuję z wizyty”) – oświadczenie możesz przesłać mailem, nie musisz uzasadniać swojej decyzji,
    3. zwrócimy Ci wszystkie otrzymane od Ciebie płatności niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym dostaniemy Twoje oświadczenie o rezygnacji; zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Ciebie użyte w pierwotnej transakcji,
    4. jeżeli w czasie składania zamówienia poinformujesz nas, że zgadzasz się, abyśmy rozpoczęli świadczenie usługi przed upływem 14 dni, utracisz prawo do rezygnacji z usługi, kiedy zostanie ona wykonana w całości.
  1. Jakie są nasze obowiązki wynikające z zawartej Umowy?
  1. Jesteśmy zobowiązani do świadczenia usług zgodnie z Umową. Zakres naszej odpowiedzialności wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności z postanowień Kodeksu Cywilnego.
  2. Jeżeli stwierdzisz, że nie wywiązaliśmy się z Umowy, możesz złożyć reklamację (np. mailowo). Reklamację rozpatrzę w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania.
  3. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Ciebie rezultatu, możesz skorzystać z:
    1. mediacji prowadzonej przez właściwy miejscowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej,
    2. pomocy właściwego miejscowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej,
    3. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów – w zależności od miejsca Twojego zamieszkania,
    4. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  1. Jakie są zasady korzystania ze Strony?
  1. Aby korzystać ze Strony musisz posiadać dostęp do internetu oraz sprzętu i oprogramowania pozwalającego na przeglądanie stron internetowych.
  2. Nie możesz korzystać ze Strony w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub tym dokumentem, a w szczególności, nie możesz:
    1. próbować uzyskać dostęp do zasobów nieprzeznaczonych dla Ciebie,
    2. publikować komentarzy niezgodnych z prawem, obraźliwych, nawołujących do nienawiści, rasistowskich, naruszających prawa autorskie itp.,
    3. dostarczać treści o charakterze bezprawnym.
  3. Za pośrednictwem Strony świadczymy nieodpłatnie następujące usługi:
    1. formularz kontaktowy,
    2. możliwość zarezerwowania terminu wizyty przez kalendarz.
  4. Za każdym razem, kiedy korzystasz z którejkolwiek ze wskazanych powyżej usług, zawieramy umowę dotyczącą świadczenia tej usługi.
  5. Możemy wypowiedzieć umowę dotyczącą świadczenia usługi ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli będziesz naruszać postanowienia Regulaminu i pomimo dodatkowego wezwanie nie zaprzestaniesz naruszeń.
  6. Możemy wypowiedzieć umowę dotyczącą świadczenia usługi w każdym czasie z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia.
  7. Jeżeli chcesz zarezerwować usługę za pośrednictwem kalendarza dostępnego na Stronie, postępuj zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami. Niezbędne będzie w szczególności wybranie rodzaju usługi i terminu oraz zaakceptowanie Regulaminu oraz innych, wskazanych dokumentów dotyczących konkretnej usługi.
  8. Opinie na temat usług, które znajdują się na Stronie, pochodzą od Klientów. Opinie są przesyłane przez Klientów. Nie ma możliwości automatycznego publikowania opinii na Stronie.
  9. Opinie należy formułować w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, w miarę możliwości poprawny językowo oraz bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
  10. Zakazane jest przesyłanie opinii:
    1. bez uprzedniego skorzystania z moich usług,
    2. wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
    3. naruszających dobra osobiste moje lub osoby trzeciej.
  11. Sami decydujemy, które opinie zostają opublikowane na Stronie.
  12. Nie płacimy za wystawienie opinii.
  13. Osoby, których dane zostały wskazane przy opublikowanej opinii mogą zgłaszać wszelkie błędy, w szczególności w sytuacji, gdy dana osoba w ogóle opinii nie przesłała.
  14. Wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu Strony możesz zgłaszać mailowo.
  1. Co jeszcze powinieneś wiedzieć?
  1. Zasady przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczeniem usług opisaliśmy w odrębnym dokumencie (Polityka prywatności).
  2. Z ważnych przyczyn możemy zmieniać treść Regulaminu. Co do zasady naszą Umowę będzie regulować dokument obowiązujący w dniu jej zawarcia. Jeżeli w związku ze zmianą Regulaminu będziemy chcieli zmienić zasady obowiązującej nas Umowy, poinformujemy Cię o tym z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem. Jeżeli nie zaakceptujesz zmian, poinformuj nas o tym zanim zaczną one obowiązywać – w takim przypadku rozwiążemy Umowę.
  3. Regulamin w obecnym brzmieniu obowiązuje od dnia 20 sierpnia 2024 roku.
  4. Pojęcia pisane dużą literą mają następujące znaczenie:
    1. Centrum lub DOBRE FALE Centrum Psychoterapii dla Kobiet – centrum Psychoterapii dla Kobiet prowadzone przez Dagmarę Gemechu
    2. Strona – strona internetowa Centrum dostępna pod adresem: centrumdobrefale.pl
    3. Regulamin – ten dokument
    4. Konsument – osoba fizyczna, która nie prowadzi działalności gospodarczej
    5. Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta – osoba fizyczna, która prowadzi działalność gospodarczą, ale umowa, na podstawie której nabywa Produkt nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, zgodnie z danymi w CEIDG

Załącznik nr 1: Jakie dodatkowe zasady obowiązują w przypadku psychoterapii?

  1. Psychoterapia rozpoczyna się kilkoma (najczęściej 3-4) spotkaniami konsultacyjnymi. Podczas tych spotkań Terapeuta i Pacjent poznają się, ustalają szczegóły dotyczące procesu i decydują wspólnie o dalszej współpracy.
  2. Przed rozpoczęciem psychoterapii Terapeuta przedstawi Ci szczegółowe zasady i opowie, jak będzie wyglądała Wasza współpraca. Może Cię też poprosić o podpisanie kontraktu terapeutycznego. Kontrakt terapeutyczny to rodzaj umowy. Jest ona zawierana między Terapeutą a Pacjentem w celu określenia szczegółowych warunków współpracy w czasie trwania terapii.
  3. Cele terapii ustalamy każdorazowo indywidualnie – ich osiągnięcie zależy w takim samym stopniu od mojego, jak i od Twojego zaangażowania. Cel terapii może ulec zmianie w trakcie jej prowadzenia.
  4. Nie ustalamy z góry czasu trwania terapii. Decyzję o jej zakończeniu podejmujemy wspólnie, po osiągnięciu ustalonych celów lub w przypadku, gdy terapia nie przynosi pozytywnych efektów.
  5. Sesje terapeutyczne odbywają się w stałych terminach.
  6. Pacjent jest zobowiązany do aktywnego udziału w psychoterapii.
  7. Terapeuta jest zobowiązany do rzetelnej pracy w trakcie psychoterapii, prowadzenia psychoterapii z należytą starannością i wykorzystaniem aktualnej wiedzy, przestrzegania podstawowych praw Pacjenta oraz do przestrzegania zasad etyki
  8. Pacjent ma prawo do rezygnacji z terapii w każdym momencie po wcześniejszym poinformowaniu Terapeuty. Chęć rezygnacji z terapii należy omówić w trakcie spotkania z Terapeutą.
  9. Terapeuta ma prawo z rezygnacji z dalszej psychoterapii z ważnych powodów. Terapeuta informuje o tym Pacjenta z wyprzedzeniem i poleca innego psychoterapeutę.
  10. Nie będziemy się ze sobą kontaktować poza sesjami, chyba że odrębnie postanowimy inaczej.
Scroll to Top
blank
blank
blank